Ziņas medijiem
Atklāts Sarkandaugavas pārvads
Ceturtdien, 6. martā, svinīgi tika atklāts Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte un tā ietvaros izbūvētais velo un gājēju ceļš Mangaļi – Sarkandaugava. Pārvads tagad atvērts visiem satiksmes dalībniekiem.
Sarkandaugavas pārvada būvniecību sāka 2020. gada aprīlī. Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un pieslēgumi Viestura prospektam un Tvaika ielai.
“Sarkandaugavas pārvads ir daļa jaunās Rīgas, ko būvējam gan šodienai, gan nākamajām paaudzēm – tā ir Rīga ar sakārtotāku un drošāku satiksmi, kurā sava vieta ir kā auto, tā gājējiem un velobraucējiem, tā ir Rīga, kurā satiksmes infrastruktūra palīdz veidot dinamisku pilsētu. Sarkandaugavas pārvads ir viena no vērienīgākajām satiksmes infrastruktūras jaunbūvēm pēdējās desmitgadēs un, apvienojumā ar Austrumu maģistrāli, šis ir būtisks posms Rīgas satiksmes plūsmu sakārtošanā – gan pats pārvads, gan izbūvētie krustojumi un piebraucamie ceļi ievērojami atvieglos satiksmi, transporta kustība starp Vecmīlgrāvi un Rīgas centru būs ātrāka, kravas transportam piebraukšana ostai būs ērtāka,” saka Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.
V. Ķirsis arī norāda, ka Rīgas infrastruktūras atjaunošanā un attīstībā pašlaik tiek ieguldīts lielākais finansējums pilsētas jaunāko laiku vēsturē. Skatot visus projektus kopumā, runa ir par vairākiem simtiem miljonu eiro – tajos ir gan ievērojami pilsētas līdzekļi un valsts līdzfinansējums, gan ļoti nozīmīgas ES fondu investīcijas.
RD Satiksmes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods iezīmē tuvākos plānus satiksmes infrastruktūras jomā: “Sarkandaugavas pārvada atklāšana ir pirmais puzles gabaliņš, kurš tiek ielikts jaunas Rīgas veidošanā. Nākamais puzles gabaliņš ir Austrumu maģistrāle, kuru plānots pabeigt šī gada rudenī. Abi objekti kopā veidos tranzīta ceļu kravas transportam, kas būtiski atvieglos pilsētas vēsturisko centru. Tāpat, tuvākā pusotra gada griezumā, ir iecerēts sākt darbu pie trešā puzles gabaliņa ievietošanas jaunās Rīgas kopainā – Kundziņsalas pārvada izbūves.”
Savukārt Pilnsabiedrības “Personu apvienības OTC” vadošā partnera AS “LNK Industries” valdes loceklis Kaspars Ratkevičs uzsver, ka Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte ir viens no nozīmīgākajiem uzņēmuma realizētajiem infrastruktūras objektiem Rīgā un tas būtiski atslogos pilsētas centru no sastrēgumiem.
“Liels izaicinājums projektā bija veiksmīgi integrēt jaunizbūvēto pārvadu jau funkcionējošajā pilsētas infrastruktūrā. Papildu izaicinājums bija darbu organizēšana tādā veidā, lai netiktu ietekmēta dzelzceļa un tramvaju satiksme, ņemot vērā, ka darbu veikšanas zonu šķērso gan “Latvijas dzelzceļa” ceļi, gan privātie dzelzceļi, gan arī tramvaja sliežu ceļi. Kā vienu no tehniski sarežģītākajiem darbiem var minēt Latvijā vienīgā dzelzceļa un tramvaja sliežu ceļa krustojuma izbūvi. Atsevišķi šī krustojuma elementi pēc speciāla pasūtījuma tika izgatavoti Čehijā. Pārvada konstrukcijās ievērības vērts ir laidums pār Viestura prospektu, ko pār sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” notur pilons ar vantīm. Pārvada konstrukcijā ir pielietotas individuāla pasūtījuma rūpnieciski ražotas, iepriekš saspriegotas dzelzsbetona sijas, kas tika betonētas uz vietas objektā,” norāda K. Ratkevičs.
Pārvada ietvaros tika izbūvēts velo un gājēju ceļš “Mangaļi–Sarkandaugava”, kā arī pirmais tunelis Rīgā ar dalītu gājēju un velo satiksmes telpu. Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība “Personu apvienība “OTC”, kurā ir apvienojušies trīs būvnieki: SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un "LT betons". Kopējās Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro.