Velo infrastruktūra / Velojoslas Rīgas ielās
Pieaugot riteņbraucēju skaitam proporcionāli pieaug arī ceļu satiksmes negadījumu skaits: Rīgā arvien biežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti. 2012. gadā tika reģistrēti 317 šādi negadījumi, 2013. gadā – 319, bet 2014. gadā – jau 339. Visbiežāk velosipēdisti iekļūst avārijās pilsētas centrā, kur ir visintensīvākā satiksme, un tas liecina par nepieciešamību izveidot un pilnveidot velosatiksmes infrastruktūru tieši šajā Rīgas daļā.
Satiksmes drošības veicināšana, ņemot vērā pastāvīgi augošo velobraucēju armiju, ir kļuvusi par galveno prioritāti. Ir svarīgi, lai arī paši pilsētnieki apzinātos, ka ielas Rīgā tagad pieder ne tikai autobraucējiem un kājāmgājējiem, bet arī velosipēdistiem, kuri ir tikpat pilnvērtīgi satiksmes dalībnieki – ar savām tiesībām un, kas nav mazsvarīgi, arī pienākumiem. Līdz ar to visām satiksmes dalībnieku grupām nāksies citai ar citu rēķināties, ievērot kopējos ceļu satiksmes noteikumus un izrādīt savstarpējo cieņu.
Lai savā starpā savienotu pilsētas apkaimes, kas atrodas Daugavas labajā un kreisajā krastā, nepieciešams izveidot velosatiksmes maršrutus pilsētas centrā. Pagājušajā gadā Rīgā tika izveidotas trīs jaunas velojoslas: Lāčplēša, Dzirnavu un Elizabetes ielā. Tuvākajā laikāparādīsies arī velojoslas K. Barona ielā un atsevišķs veloceliņš divos virzienos Turgeņeva ielā. Tiek meklēts arī risinājums Mežaparka veloceliņa savienošanai ar centra velojoslu tīklu. Paredzēts arī pagarināt velojoslu Dzirnavu ielā līdz Skolas ielai, nomainot akmens bruģi pret velobraucējiem ērtāku segumu.
Rekomendējošā velojosla K. Barona ielā, pirmkārt, šķērsos pašu pilsētas centru un savienos Vecrīgu ar Gaisa tiltu. Otrkārt, šī velojosla iekļausies jau pastāvošajā veloceliņā Centrs–Berģi. Treškārt, pašā pilsētas centrā šī velojosla krustosies ar Lāčplēša, Dzirnavu un Elizabetes ielas velojoslām, tādejādi veidojot vienotu velojoslu tīklu, kas pārklāj visu centru. Tas viss liek domāt, ka velojoslas parādīšanās K. Barona ielā būtiski paplašinās iespējas pārvietoties pa pilsētu ar velosipēdu – jo īpaši tiem, kuri strādā centrā vai Vecrīgā, bet dzīvo pie Gaisa tilta, Purvciemā, Teikā vai Juglā.
Patlaban tiek uzsākts projektēt Turgeņeva ielas veloceliņu, kas savienos Spīķeru kvartālu un Dzirnavu ielas velojoslas. Perspektīvā šis veloceliņš kļūs par vienu no savienojumiem starp pilsētas centru un Salu tiltu, kas pašlaik piedzīvo vērienīgu rekonstrukciju.