Ziņas medijiem
No pirmdienas Ģenerāļa Radziņa krastmalā pie Dzelzceļā tilta ieviesīs satiksmes izmaiņas, samazinot transporta joslu skaitu
No pirmdienas, 5. februāra, Ģenerāļa Radziņa krastmalā ieviesīs ilgstošas satiksmes izmaiņas, kuras saistītas ar “Rail Baltica” dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūvi. Pērnā gada novembrī šajā vietā noslēdzās Rīgas pašvaldības būvdarbi un šobrīd, atbilstoši plānotajam, darbus turpinās “Rail Baltica” būvnieks pilnsabiedrība “BERERIX”.
Būvdarbu zonā, Ģenerāļa Radziņa krastmalā pie Dzelzceļa tilta, no pirmdienas, 5. februāra, uz ilgāku laika periodu ieviesīs pirmās satiksmes organizācijas izmaiņas, kas paredz ierobežot transportlīdzekļu satiksmi kreisajā brauktuves joslā, abos braukšanas virzienos. Tas nozīmē, ka satiksmei būs atvēlētas divas braukšanas joslas katrā virzienā. Tāpat transportlīdzekļu vadītājiem jārēķinās ar to, ka būvdarbu laikā, nakts stundās brauktuve var tikt slēgta īslaicīgi vai varētu tikt slēgtas atsevišķas papildu joslas.
Aktuālā informācija par jaunām vai papildu satiksmes organizācijas izmaiņām tiks sniegta atsevišķi, publicējot pašvaldības mājaslapas sadaļā satiksmes ierobežojumi. Ar laiku, būvniecības ietvaros, Ģenerāļa Radziņa promenādē varētu tikt ieviestas izmaiņas arī gājēju kustībā. Pašvaldība norāda, ka ievērojamas izmaiņas satiksmē Ģenerāļa Radziņa krastmalā būs spēkā ilgstoši, tādēļ rīdzinieki un pilsētas viesi ir aicināti savlaicīgi plānot maršrutus, iespēju robežās ievērtēt papildu ceļā pavadīto laiku, kā arī ievērot satiksmes kārtību būvdarbu laikā.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks norāda: “Līdzšinējā sadarbība ar būvnieku - pilnsabiedrību “BERERIX” - ir bijusi laba, tādēļ man ir pārliecība, ka arī šajā objektā tā tas būs! Visas iesaistītās puses ir ieinteresētas, lai darbi būvobjektā raiti virzītos uz priekšu, radot pēc iespējas mazākas neērtības pilsētas iedzīvotājiem un viesiem. Pašvaldība ir vienojusies gan ar pasūtītāju “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, gan ar būvnieku, ka Ģenerāļa Radziņa krastmalā divas joslas abos virzienos satiksmei būs pieejamas visu laiku. Protams, būs īsāki laika periodi, kuros satiksmi nodrošinās pa vienu joslu, tomēr esam īpaši pieteikuši, ka darbus jāorganizē tā, lai radītu pēc iespējas mazākus apgrūtinājumus sastrēgumstundās. Pašvaldība rūpīgi sekos līdzi, lai būvnieks pilda savus solījumus, darbi virzās uz priekšu noteiktajos termiņos, kā arī, ja būvniecības laikā nejauši tiks sabojāta pašvaldības izbūvētā infrastruktūra, būvnieks to novērsīs”.
Iepriekš jau tika ziņots, ka pērnā gada novembrī Ģenerāļa Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā noslēdzās Rīgas pašvaldības veiktie būvdarbi, kuri bija nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā. Atbilstoši plānotajam darbu grafikam, Ģenerāļa Radziņa krastmalā bija plānots ieviest jaunas satiksmes organizācijas izmaiņas, lai sava projekta daļas realizāciju varētu turpināt “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvnieks pilnsabiedrība “BERERIX” un pasūtītājs “Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Projekts paredz izbūvēt tiltu, kas sāksies pie Maskavas ielas un beigsies pie Mūkusalas ielas, šķērsojot Daugavu, Zaķusalu un Mazo Daugavu. Izbūvētais tilts nodrošinās ne tikai dzelzceļa satiksmi, bet arī jaunu un ērtu Daugavas labā un kreisā krasta savienojumu gājējiem un velobraucējiem.
Autors: Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļa